lørdag den 3. oktober 2009

Agility kursus

Så kom jeg på mit allerførste agilitykursus!! Og var jeg lige spændt. Vi skulle undervises af Anita fra Sverige, og jeg vidste at en af de største udfordringer på dette kursus, var at, for mit vedkommende, fatte det svenske sprog!! Det er altså ikke min stærke side, og jeg må indrømme at jeg brugte rigtig meget energi på at forstå det hele, men hun var heldigvis rigtig sød til at tale tydeligt, og vise tingene meget udførligt så der ingen forvirring opstod.

Jeg var så afsted med Xenia, og vi fik virkelig meget ud af de to dage kurset stod på. Vi fik minimale buer omkring springene, og jeg fik virkelig lært hvor jeg kunne stille mig i forhold til Xenia. Vi gennemgik mange små sekvenser den første dag, hvor vi virkelig fik lært at stemmen bestemt ikke er det vigtigste værktøj når man arbejder med sin hund. Hvert fald ikke for mit vedkommende. Jeg fik lært utrolig meget om hvordan jeg placerer mine fødder og hænder i forhold til Xenia, og syns selv at vi virkelig fik gjort noget ved vores samarbejde.

Dag to, satte hun alle de små sekvenser sammen til en større bane, hvor vi først selv skulle ud og finde disse små sekvenser og beslutte hvordan vi ville tage banen, ud fra hvad vi havde lært den første dag. Også dette lærte jeg utrolig meget af og fik virkelig gjort noget ved mine "flagrende" arme, og "spjættende" ben.

Alt i alt var det et virkelig lærerigt kusus, som har givet Xenia og jeg, rigtig meget at arbejde videre på.

Ingen kommentarer: