lørdag den 3. oktober 2009

Lynopdatering :)

Her kommer lige en hurtig opdatering fra de sidste par weekender :)

Vi har været i Århus Viby at løbe, hvor jeg løb med Xenia og Sheila. Jeg skulle tage toget torsdag eftermiddag, til Århus da mor og far var kørt tidligere på dagen, for at stille campingvogn etc. op. Uheldigvis fik jeg konstateret blærebetændelse få timer inden jeg skulle tage toget, og begyndte at få feber om fredagen. Jeg lå derfor syg hele weekenden, og missede et løb lørdag morgen hvor jeg slet ikke kunne anstrenge mig mere. Fredag havde Bent og Marianne endda løbet med Sheila og Xenia. Alligevel løb Xenia og jeg vores spring åben fejlfrit lørdag morgen, hvilket også var lidt af en bedrift fra min side, under mine omstændigheder.

Så har vi været til stævne på Lolland hvor Ayoe havde hendes debut som agilityhund!!! Hun er fra Sheila og Tazz, og hedder på stamtavlen selvfølgelig Shenaja Fantazztic Sheila. Hvad ellers skal man kalde en af verdens sødeste sheltier hehe smiley Men hun er fantastisk at løbe med, og selvom vi ingen fejlfrie løb havde, var hun en stjerne i mine øjne smiley Jeg løb også med Sheila, der vandt hendes spring 3. Derved bleb hun opgraderet fra min lille blomsterfe, til min blomsterbi smiley Xenia blev nummer to i hendes spring åben søndag smiley

Så har vi været til klasse 1 og 2 stævne i Skælskør, hvor jeg selvfølgelig kun løb med Ayoe. Vi havde ingen fejlfrie løb og fjollede vist lidt rundt smiley Men hun var igen både fantastisk og indspirerende at løbe med. Hun er så hurtig og reagerer på min mindste bevægelse. Hun er utrolig nem at arbejde med og er mere ivrig end det næsten er til at tro smiley

Sidste weekende var vi så til tredages stævne i Ribe. Her skulle jeg også løbe med dem alle tre, men vi skulle lige finde tonerne først så lørdag var ingen succes smileyMen vi hyggede os og Xenia og jeg finder hinanden mere og mere. Samtidig med at Sheila bliver mere og mere fokuseret på mig, og ikke på alle tilskuerne som hun ellers har haft travlt med at skulle sikre sig, kiggede på hende smileyAyoe gjorde præcis som jeg bad hende om, hvilket jeg ikke altid var den bedste til. Man skal altså lige vænne sig til at løbe med en helt anden hund, med et meget anderledes temperament og måde at løbe på. Men søndag vandt Xenia og jeg vores spring 3!!! smiley OG Ayoe og jeg løb vores spring 1 fejlfrit hvilket var vores første fejlifrie løb!!! Og dermed hendes første pind overhovedet. Ikke nok med det, så vandt vi også vores klasse smiley Så var man altså lidt stolt.

Søndag havde vi nogen gode løb, men løb desværre ikke fejlfrit i nogen af vores tre løb.

Nu ser vi frem til på søndag hvor vi skal til Vallensbæk at løbe.
Glæder mig utrolig meget til at få Ayoe igang, efter jeg har trappet lidt ned med hendes mor Sheila. Ayoe er ivrig, hurtig og ALTID glad, og vi regner med at vinde en masse klasser hen over sommeren - så people, here we come smiley

Ingen kommentarer: