mandag den 6. juni 2011

Ayoe bliver agility- og springchampion

SÅ skete det altså!!


Ayoe er blevet agility champion OG springchampion!

Dette skete hhv. til Viby stævnet, til det allersidste løb, i regnvejr og glat føre! PUHA! Vi fik af den grund heller ikke optaget det. Men det var et okay løb, hvor vi blev nummer fire i klassen, og fik det sidste certifikat. Det var en rigtig sjov bane at løbe, og det gik jo altså ret godt.

Det andet springcert fik vi så tidligt som dagen før vi blev agilitychampions. Så stævnet i Viby var for Ayoe og mig en rigtig god tur :)

Præcis en uge efter, i Hillerød, vinder vi springklasse 3, og får derfor det sidste certifikat! Så her bliver Ayoe springchampion, og har indenfor en uger altså fået tre certer og blevet både agility- og springchampion! Vi fik optaget dette løb, men af uransagelige grunde bliver løbet ikke vist på min computer når jeg vil uploade det fra mit kamera til min computer. Håber at en med lidt mere teknisk snilde (far host host*), vil kunne finde ud af det, så løbet kan blive vist.

Jeg er SÅ stolt af min lille hund, og jeg er så glad for hende. Hun er så speciel og har så meget personlighed at man slet ikke kan stå for hende. Jeg synes virkelig at vi denne sæson har fundet melodien, og er enige om hvem der fører (mig!), og jeg synes at Ayoe bliver bedre og bedre til ikke at låse på forskellige forhindringer, men rent faktisk tager det jeg så pænt beder hende om. Jeg er også begyndt at få noget mere lyd på når jeg løber med hende, og er begyndt at presse hende mere og mere rundt på banen. Det er så skønt at man kan mærke på hende at hun elsker at løbe, og virkelig gerne selv vil det! Det er lidt svært at forstå at Ayoe er efter Sheila, der jo lige i går er fyldt otte år!! Tillykke til hende også!! Men Sheila, er lidt mere dum di dai når hun løber agility, og det er bare dejligt at jeg ikke skal hive farten ud af Ayoe på samme måde. Lad os bare sige at det kommer fra Tazz så, for ellers ved jeg virkelig ikke!

Men altså tillykke til Ayoe med de flotte titler!!
Det har været en rigtig god start på sæsonen og nu glæder vi os til næste stævne!

Ingen kommentarer: