lørdag den 15. maj 2010

Stævne i Viby

Stævne i Århus, Viby d. 15. maj 2010

Jeg skulle køre alene til Århus, så min dag startede kl. 4, hvor jeg stod op pg pakkede de sidste ting - hunde inkluderet og kørte den længere tur til det mørke Jylland. Jeg skulle starte dagen med Xenias åbne ag-løb, og hun fik hendes felter, men løb desværre udenom vippen, ret mærkeligt. Desuden snød hun mig i slalomen, hvor jeg slet ikke havde set, at hun sprang den sidste port over. Den abe!

Ayoes ag-åben, gik pragtfuldt. Bortset fra at hun tittede hovedet ind i en tunnel, hvor hun ikke skulle have været, så løbet endte med ed disk, så løb hun som en drøm. Farten manglede lidt, men til gengæld løb hun perfekt efter mine kommandoer, og jeg behøvede ikke at slide og slæbe i hende.

Xenias åbne spring, var noget møg. Jeg havde slet ikke kontrol over noget som helst, og kunne heller ikke følge med hende for en gangs skyld. Så jeg var bagefter et par gange, og var slet ikke parat på de forskellige sektioner på banen.

Ayoes åbne spring løb hun fejlfrit, og hun løb præcis som jeg bad hende om. Ingen svingerniger, intet sjov og ballade og intet "jamen mor jeg skal liiiige have det her spring!". Så var glad for hendes første DM-kval i spring :)

Bagefter gik hun ind og løb hendes spring 3 fejlfrit! Hvor var min fjollede hund henne, og hvem var det jeg nu løb med!?! Hun gjorde præcis som jeg bad hende om. Det var en ret så kringlet bane, med mange fælder, og nogen hiv-og-træk momenter. Så var super stolt af Ayoe, der bare hørte efter uden at skulle finde på nogen af hendes egne finurlige ekstra-forhindringer.

Xenias spring 3, gik rigtig godt bortset fra at jeg får sendt hende forkert ind over et spring, og bliver disket. Men vi løb rigtig godt sammen, og hun var rigtig dejlig at løbe med.

Ayoes ag2, blev et lettere fumleløb, da jeg kun nåede at gå banen to gange. Hun hopper derfor også ud af slalomen, og da jeg intet bemærker og løber videre, bliver vi disket. Resten af løbet klarer hun til gengæld med bravur :)

Xenias ag3 gik ellers ret godt, hvis det ikke lige havde været for at jeg fik skubbet hende lidt for langt i forhold til at spring. Men hun var i rigtig højt humør, og var helt oppe at køre da vi var færdige med banen :)

Alt i alt var det en meget god dag - Ayoe overraskede mig positivt, og Xenia nød virkelig at komme ud igen :) Det eneste møghamrende irriterende, var at det begyndte at styrte ned! Og selvom jeg havde både paraply og regn-tøj med, er jeg desværre ikke den bedste til at tage sådan noget på. Og vejen hjem i bil var bestemt ikke den mest behagelige - nu ser vi bare frem til endnu en dag i morgen i agilityens tegn, i Guldborgsund.

Nu ser vi frem til en forhåbentlig tør og dejlig stævne dag i morgen i Maribo :)

Ingen kommentarer: