søndag den 16. maj 2010

Stævne i Guldborgsund

Så er vi på vej hjem fra det mest oversvømmede stævne jeg nogensinde har deltaget i!!! Det var kombineret hundesvømning og agility!

Far og jeg hankede op i os selv og hundene i morges, og kørte afsted til Guldborgsund hvor jeg skulle løbe stævne. Jeg havde meldt til i Odense, men da jeg nådigst kunne få lov at melde til i Guldborgsund (og tusind tak for det!) så kørte vi altså derned i stedet :)

Og det var et rigtig hyggeligt stævne - men et chok vi fik da vi parkerede foran pladsen - der var oversvømmet, og hvor der i går havde været bane, var der nu anlagt søer. De havde derfor flytter banen længere ned på pladsen, og tusind tak for det. Sidst på dagen var det hele dog så vådt og mudret, at jeg hvert fald opgav at holde både sko eller bukser eller jakke tør. Jeg vadedet ud i det hele, både vand og mudder - med tanke på at jeg kun bliver beskidt én gang!!

På trods af vejret, løb vi nogen ret gode løb. Jeg valgte at trække både Ayoe og Xenia fra deres sidste løb, der var spring 3, da de simpelthen var så våde, og rystede, og jeg ville være sikker på at falde mindst tre gange på banen pga. mudderet. Ud over det ville jeg være usikker på hvor meget de ville kunne sætte af i alt det mudder der lå på en stor del af banen.

Jeg endte med at få Xenias dm-kval til både ag og sp og mangler nu kun én i spring. Ayoe fik en kval i spring, og mangler nu de to i agility. Derudover vandt Ayoes hendes ag2 (hun var den eneste i klassen, men altså hun løb den jo fejlfrit!) Xenia løb hendes ag3 fejlfrit, hendes ag-åben og hendes spring-åben og jeg trak hende for hendes spring3. Ayoe løb hendes ag2 og hendes spring-åben fejlfrit, og blev disket i hendes ag-åben. Men alt i alt nogen virkelig gode løb - selvom jeg tyrdeligt kunne se på dem begge, at vejret og mudderet ikke føjede dem!! AD! Xenia nægtede nærmest at gå i det, men glemte det heldigvis ligeså snart vi kom på banen - dog løb hun med lidt forsigtighed.

Vi havde en dejlig, men meget våd stævnedag. Og tak til alle der gjorde det muligt :)

Ingen kommentarer: