søndag den 29. januar 2012

Året der gik 2011 part 2

Så kommer anden del af indlægget om livet ved Kennel Shenaja gennem året 2011

I juli der...

Var vi til 4-dages agilitystævne i Vejen. Af bemærkelsesværdige resultater var der den først dag Ayoe der bliver nummer 2 i ag3-mellem, med en tid på 44,88 kun 1,40 sekunder efter nummer et der var Pia med Lucky. Super flot!! Xenia bliver nr. 4 i ag-åben lille, Ayoe bliver nummer 5 i agåben-mellem, Xenia bliver nummer 3 i sp3-lille dog med 10 fejl, og i samme klasse mellem bliver Ayoe nummer 5.

Anden dag formår Ayoe at blive nummer 3 i spåben hvilket jeg virkelig er stolt over! Der er mange gode mellemhunde med hård konkurrence så hun er sgu god den lille Ayoe. Hun bliver også nummer 2 i sp3! I agåben bliver hun nummer 3, og i samme klasse placerer Xenia sig som nummer 5.

De to sidste dage havde vi ingen specielle løb, men i Bedst i 2 Åbne klasser bliver Ayoe nummer 5. Hun har virkelig i det første halvår markeret sig godt i hendes klasser og jeg har kunne mærke en markant fremgang i vores resultater.
I Bedst i 2 Åbne klasser lille bliver Xenia nummer 4! Hvilket også er virkelig flot og jeg er ret stolt af hende den lille pelsbombe!Vejen var et rigtig godt og som altid hyggeligt stævne.. Vi lå på campingpladsen der er tilknyttet til centeret og havde en rigtig god plads.. Jeg slappede også ganske meget af til selve løbene og især de åbne klasser med Dm udtagelser - jeg havde nemlig mine sikret med begge hunde på de to første stævner, så jeg nød bare at løbe agility. Desuden var vejret ret fint alle dage og jeg havde også Tempt med der mødte alle hendes søskende, Speedy, Djimba og Cider :)

I Vejen udstilte vi samtidig og om

Torsdagen var resultatet:
Ziva - Åben klasse tæver - Excellent, 4. vinder

Fredag:
Ziva - Åben klasse tæver - Excellent, 3. vinder

Lørdag:
Ziva - Åben klasse tæver - Very good

Søndag:
Ziva - Åben klasse tæver - Very good



Så fik Soffie og Dee et dejligt kuld hvalpe - en zobel hand, en zobel tæve og en tric han.

Derudover var vi selvfølgelig til Sheltiedag i Helsingør hvor både Dee og Ziva blev udstillet :)
Søde Tikkie udstillede Dee hvilket hun klarede så utrolig flot. Dee ender hvert fald med Exc. og vinder tilmed hans klasse, åben klasse hanner


Ziva får også et Exc. med Ck, 1. vinder og blev BIR! Virkelig flot af den lille Ziva mus <3

Så var mor og far også en tur på Bornholm! Det ved jeg at de rigtig gerne ville, da da aldrig har været der. Og da der samtidig jo er udstilling på Bornholm hvert år valgte de at 2011 skulle været året hvor de tog til Bornholm..

Ziva blev derfor udstillet og endte med et very good i mellem klasse tæver. Hun havde desværre smidt ALT hendes pels lige inden, så vi havde heller ikke forventet mere. Dee tilgengæld, der blev udstillet i åben klasse hanner, fik et Exc. og vandt hans klasse :)

I august der..

Var i til Dch agilitystævne i Næstved. Det skulle have været i Guldbordsund men deres baner var simpelthen oversvømmet af vand pga. regn så det blev, fordelagtigt for mig, flyttet til Næstved. Det var en fantastisk hyggelig dag, hvor Xenia med hendes eneste fejlfrie løb vandt agåben lille, og Ayoe løb 4 fejlfrie fine løb.

Derudover var der store personlige forandringer.. Jeg valgte at flytte til Odense for at spare på transporttiden hver eneste dag, en endte derfor i en stor et-værelses lejlighed i Vollsmose.. Jeg er dog lige flyttet igen, til et sted langt tættere på både byen og uni, og et sted hvor der kun bor andre studerende.. Men et separat indlæg om dette kommer senere :)

I september der...

Løb vi DM! Desværre var det et for mig, både skuffende men også utrolig godt DM. Mine individuelle resultater manglede nemlig.. Jeg fik ingen fejlfrie løb i mine individuelle løb med hverken Xenia eller Ayoe. En rigtig stor skuffelse for mig selv, og over mig selv og jeg var rigtig ked af ar årets ellers fine resultater og fremskridt overhovedet ikke viste sig denne weekend. Hold op det var irriterende.. Tilgengæld gjorde Xenias lille hold sig ganske bemærket idet vi vinder sølv!! Det var en fantastisk oplevelse og i Xenias holdløb var hun bare på og vi løber begge løb fejlfrit!! Var så stolt af den lille hårbold og SÅ glad! I de fem år jeg har løbet konkurrencer og taget agility mere og mere alvorligt, er dette det bedste holdresultat deraf. Og er så utrolig stolt!

Tusind tak til Nete med Crazy, mig med Xenia, Dorthe med Angel og Hanne med Soffy for nogle gode løb og et rigtig godt hold!


Var vi i Viby og løbe agilitystævne.. Vi skulle løbe Året Hund Finale og den weekend holdte in mor og søster mig med selskab <3 Vi havde lejet et hotelværelse i Århus hvor vi kunne have hundene med.. Vi havde taget lille Asti med, der rigtig nød opmærksomhed og nusseri hele weekenden.. Og selvfølgelig Ayoe og Xenia..

Jeg skulle løbe med begge hunde i Finalen hvilket jeg virkelig var stolt over! Synes det var rigtig flot at jeg havde fået begge hunde med og det var en sejr i sig selv..

Finalebanen ville bare ikke sætte sig fast og jeg havde svært ved at huske hvilket steder jeg skulle vende hvilke vendinger.. Men med Xenia endte det altså alligevel med et virkelig flot fejlfrit løb! Med hendes finaleplacering endte vi med at være nummer 7 til årets agilityhund. Det synes jeg er utrolig flot, især med tanke på hvor meget jeg stadig føler mig som en novice indenfor agility og med henblik på alle de rigtig gode små hunde der også løber!

Ayoe løber også hendes finaleløb fejlfrit - vi spilder dog noget tid på at hun trækker hen imod en tunnel hvor vi skal have et spring i en helt anden retning. Men hun ener på en virkelig flot 5. plads til årets agilityhund! Er så stolt af hende og hun begyndte virkelig der at vise at hun gerne vil arbejde med mig og ikke imod eller for mig..


I oktober der og november var vi ikke afsted til nogle stævner eller udstillinger..

I december der...

Var vi til Køge udstilling til Sheltieklubbens juleudstilling.. Det var som altid rigtig hyggeligt. Vi havde valgt at udstille Ayoe da hun efterhånden fik mere og mere pels og vi ville se hvad det kunne bringe. Hun fik et excellent i åben klasse tæver hvilket vi var rigtig glade for! Ziva får også et excellent i samme klassse og Asti der bliver udstillet i babyklasse tæver fik et særdeles lovende og blev 2. vinder..


Det var i korte træk året 2011 hos Kennel Shenaja..
Nu har vi taget hul på 2012 og ser frem til et år med nye udfordringer, spændende aktiviteter, udstillinger og stævner.

Ingen kommentarer: