torsdag den 28. juli 2011

Vejen Day Uno

Det var så første dag på fire-dages-stævne i Vejen. Dagen startede med Sp3 mellem med Ayoe, og dette løb blev fejlfrit. Vi havde et dejligt løb, og selvom det efterhånden er et stykke tid siden vi har løbet stævne, så gik det super. Ayoe er begyndt at dyrke de mindre buer lidt mere, til min store glæde, og hun havde også fart på så var ganske tilfreds med løbet. Vi ender dog med en 5 plads.. Hmm. Så helt hurtigt var det jo altså ikke..

Derefter var det Xenia i hendes Sp3. Hun ender med en fin 3. plads i klassen, men med 10 (!!) fejl. Altså. Vi starter med at rive en pind på forhindring nr. 3, og da vi skulle dreje skarpt ind til slalomen efter, kan jeg mærke at jeg reagerer med lidt irritation over den pind, så laver et eller andet fis, så Xenia går ud af slalomen i 3. port.. Hmm.. Men ellers et dejligt løb med fart på og fine små buer. Dem er hun efterhånden ret stor fan af, så det er virkelig dejligt!

Xenia blev nr. 4 i AGÅ, dog med en feltfejl på A'et. Det er 1/1000 gange Xenia laver fejl på A'et, men tror også at den skæve lidt mærkeligt opgang, og at jeg laver et blindskift foran A'et for hende til at rette lidt for dårligt ind, og hun vælger så at hoppe ret højt oppe.. Hmm..

Ayoe blev nr. 5 i AGÅ mellem, dog med en slalomfejl. Hun springer de første indgange over, og jeg blev altså ikke narret så den fik hun lov at tage om igen. Det var virkelig ærgerligt for var ellers et pisse godt løb! Suk!

Efter Xenias AGÅ ved jeg ikke lige om hun har landet skævt efter A'et, men hun halter hvert fald på hendes ene bagben, så jeg valgte at trække hende fra det sidste løb og ser i morgen hvordan det går..

Ayoe blev tilgengæld nr. 2 i AGÅ!! Et virkelig fedt løb, hvor der var bord med! Bordet stod lige ved siden af en tunnelindgang, og jeg var ret spændt på om Ayoe ville låse på den indgang, men heldigvis er hun efterhånden begyndt at forstår meningen med at jeg fører og fortæller og hun lytter og gør. Det er fantastisk at begynde at kunne mærke at der kommer mere og mere samarbejde og forståelse hund og fører imellem, og for mit vedkommende var det en rigtig god dag til stævne.



Jeg havde desværre ikke mine papparazier med i dag, så fik hverken taget billeder eller videoer af nogen af løbene, men må se om jeg ikke selv kan gøre noget ved det i morgen. Synes dog ikke I skal snydes for et billed så I har lige fået et af Ayoe i en skarp vending..

Ingen kommentarer: