mandag den 12. juli 2010

FIONIA CUP 2010

Så fik jeg sat mig foran min computer og fik skrevet indlæg her på bloggen :)

Vi ankom lørdag formiddag kl. 10, og begyndte straks at stille campingvogn og fortelt op. Det var viiiirkelig varmt, skyfrit og med stikkende sol. Så det gik ganske tjept, så hundene kunne komme ind i skygge. Jeg gik hele tiden med et øje ned på agility-banerne, for at holde øje med teltpladserne dernede. Da jeg så at der var nogen der havde lagt deres telte dernede u-opslåede, kastede jeg straks mit telt, så jeg kunne få en passende udsigtsplads resten af ugen :) Jeg fik slået det hele op, og var klar til løb søndag :)

Ayoe løb hendes ag2 fejlfrit, og blev nummer tre i klassen. Hun var rigtig fokuseret hele banen rundt, og gjorde præcis som hun fik besked på. Hun har haft en tendens til at tage de forhindringer der nu engang passede hende, også havde jeg bare at følge med hende. Men hun har forstået at det efterhånden kun betyder mindre tid på banen, da jeg går ud med hende hvis hun laver for mange svinggerninger. Hvilket hun så ikke gør mere :) (7,9,13!). Hun fik hendes sidste pind, og min lille mellemhund er nu rykket op i ag3! Er så utrolig stolt af hende og hendes lyst til at løbe.

Hendes sp3 var et super flot løb!!! Hun havde desværre et spring fra den forkerte side, hvilket udelukkende var min skyld! Min igen var hun fremadrettet, fokuseret og fuldstændig med på at det var mig der planlagde ruten, og ikke hende. Så det endte desværre med en disk, men en ret så tilfredsstillende én af slagsen.

Xenia løb hendes ag3 med en vægring desværre, men havde et ellers ganske udmærket løb. jeg syntes hun var ret trykket af varmen, og måtte virkelig peppe en stemning op for at få hende i gang.

I hendes agå, presser jeg hende desværre den forkerte vej udenom et spring, og vi ender så med den disk. Men sikke en disk! Hun var hurtigt, og med på beatet og syntes vi havde et rigtig godt løb sammen.

I hendes sp3 får hun desværre en vægring, denne gang fordi jeg ikke får presset hende nok ud til at spring! Lige fra den ene grøft til den anden! Men ellers et super løb, hvor vi bare fyrede den af og jeg kunne vende helt perfekt på de rigtige tidspunkter.

Ingen kommentarer: