søndag den 22. januar 2012

Året der gik 2011

Som overskriften lyder så handler dette indlæg om året 2011 med alle hundene.

Jeg har valgt at dele dette indlæg ud på to indlæg. Synes det bliver lidt for tungt og langt ellers.

I Januar der...

Blev Ayoes andet kuld hvalpe 6 uger gamle.. Hun fik 2 yndige trictæver







Vi tog på ture til isdækkede strande og snefyldte sportspladser hvor hundene fik lov til at opfører sig tosset og lege med fuld drøn på. Januar var en ganske snebeklædt måned så det var også begrænset hvor meget man kunne slæbe hundene med udenfor.






I Februar der...

Blev Ayoes to før små piger hele 8 uger og det var på tide at de skulle rejse hjemmefra... Suk!
Mor havde dem med på job, som hun tit gør når vi har hvalpe, og her optog de en lille video af de to små uldtotter der får uddelt opmærksomhed fra personalet på mors arbejde. De spørger efterhånden ret hurtigt efter vi har fået hvalpe, om hvornår mor dog tager dem med!

http://www.youtube.com/watch?v=6ZJBP5yeFCQ




I Marts der..

Var der stævne i Vallensbæk hvor jeg efter planen skulle løbe med Ayoe og Xenia.. Dette blev dog ændret på selve stævnedagen! Årh altså suk! Det vidste sig, efter DKK's nye regler ang. tæver der har haft hvalpe.. Tæver må nemlig nu først løbe når hvalpene er 11 uger gamle! Christ - på det tidspunkt var de ti uger gamle så det var jo virkelig latterligt at stå der med spænding og glæde over endelig at skulle løbe, og så skal de lige gå 7 dage endnu! Æv! DKK havde ikke nogle steder gjort opmærksom på denne, ret radikale, ændring af reglerne, og stævneledelsen var heldigvis ganske forstående for situationen, givet ingen af dem heller ikke havde spottet denne nye ændring! Det endte jo så derfor med at Ayoe måtte ligge i buret og ellers komme med ud på nogle lange gåture og lege, og jeg fokuserede derfor alt min energi på Xenia.

Xenia havde dog kun et fejlfrit løb. Bahh. Men det var nogle gode løb de andre, og helt bestemt mig der var rusten og skulle i gang igen med at løbe stævner. Xenia er jo en frisk lille hårbold altid og jeg elsker at løbe med hende. Der findes simpelthen ikke den dag, hvor den lille hund ikke kan få mig til at smile.

Derudover så var vi til udstilling i Ørbæk med Ziva. Det var en DSSK udstilling, altså sheltie klubben der afholdte. Ziva blev udstillet i mellem klasse tæver hvor hun fik et Excellent med CK og vandt klassen. Super flot!!.




I April der...

Deltog Ziva og Dee i DKK's udstilling i Tønder. Her blev Dee udstillet i åben klasse hanner, hvor han fik et very good.

Ziva i mellem klasse tæver med et Exellent 1. vinder med CK og 4. bedste tæve.

Vi tog også til DKK udstilling i Næstved hvor Ziva blev udstillet. Hun fik Exellent 1. vinder med CK og 3. bedste tæve.

Rigtig flot!

Ud over hundene så bød April for mig personligt ikke på stævne i Sverige som jeg ellers deltog i, i 2010. Det håber jeg tilgengæld kan lade sig gøre i år. Jeg var derimod rigtig, rigtig syg med allergi og april var måneden hvor jeg for første gang havde lyst til at hugge alle birketræer ned! Jeg havde aldrig før oplevet noget lignende og det var virkelig forfærdeligt!! Især fordi jeg troede at jeg bare var forkølet! Haha! Der tog jeg grueligt fejl! Mine øjne løb i puds, og hele mit ansigt hævede simpelthen over en nat til ukendelighed! Jeg måtte leve på de stærkeste næsespray, piller og øjendråber lægen kunne ordinere.. Intet mindre kunne gøre det. Ew! Jeg håber virkelig ikke at jeg oplever det samme i år, for var ganske forfærdeligt.


I Maj der...

Blev Ayoe BÅDE dansk agilitychampion OG dansk springchampion!!



Dette skete hhv. til Viby stævnet, til det allersidste løb, i regnvejr og glat føre! PUHA! Vi fik af den grund heller ikke optaget det. Men det var et okay løb, hvor vi blev nummer fire i klassen, og fik det sidste certifikat. Det var en rigtig sjov bane at løbe, og det gik jo altså ret godt.

Det andet springcert fik vi så tidligt som dagen før vi blev agilitychampions. Så stævnet i Viby var for Ayoe og mig en rigtig god tur :)

Præcis en uge efter, i Hillerød, vinder vi springklasse 3, og får derfor det sidste certifikat! Så her bliver Ayoe springchampion, og har indenfor en uger altså fået tre certer og blevet både agility- og springchampion!

Jeg var i gang med mit 2. semester på engelsk som jeg læse i Odense, og havde udover agility rigtig mange forekommende eksaminer, men glædede mig rigtig meget til alle sommerens stævner!


I Juni der...

Fik Fleur hvalpe! D. 5. juni, fødte Fleur 5 hvalpe, 3 hanner og 2 tæver. Alle zobel/hvide.


Vi deltog i DKK udstillig i Valby med Ziva hvor hun fik Excellent med CK og vandt klassen.
Hun er nu meget flot den hund jo!


Vi løb stævne i Albertslund, hvor jeg var en tumpe åbenbart. Hvert fald ifølge mit eget blogindlæg fra weekenden. Jeg havde en del motoriske problemer, og min hjerne kunne åbenbart ikke sende de rigtige impulser og beskeder til mine muskler, så jeg flagrede rundt på banen med mine arme som en epileptisk pingvin på tør jord. Ak. Vi endte dog med at Ayoe om søndagen, blev nummer 2 i agåben. Og hun løb fejlfrit i hendes holdløb der var en agilitybane.
Xenia bliver om lørdagen nummer 5 i både agåben og springåben. Hun er som altid dejlig og glad at løbe med.



Næste indlæg kommer op om et par dage.

Ingen kommentarer: